بازدید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از کارخانه نخ کش حریر مشهد

سیدامیرحسین مدنی (معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری) که به نمایندگی از هیئت دولت راهی مشهد مقدس شده بود از کارخانه نخ کش حریر مشهد در این شهر بازدید کرد.

ظهر پنج‌شنبه نهم تیر ‌ماه ۱۴۰۱، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ضمن آشنایی با توانمندی‌های دو شرکت نخ کش حریر مشهد و نات وود، به بررسی چگونگی توسعه و بهبود تولید جوراب و اشتغال‌زایی در این حوزه پرداخت.گفتنی است در این بازدید ا

امین خوش قامت مدیر صندوق کارآفرینی امید، و برخی دیگر از مقامات محلی نیز معاون توسعه روستایی دولت را همراهی می‌کردند.

امین خوش قامت، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی اظهار کرد: با پرداخت  ۴ میلیارد تومان تسهیلات ، این طرح به بهره برداری رسید که برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر  بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: در این واحد تولیدی نخ اسپاندکس برای تولید جوراب‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه سرمایه گذاری این طرح ۱۴ میلیارد تومان بوده که ۴ میلیارد تومان از آن توسط صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه دکتر فاطمه جمیلی، مدیرعامل کارخانه نخ کش حریر مشهد اظهار کرد: نخ اسپاندیکس از این واحد صنعتی به کشور‌هایی همچون افغانستان و ترکمنستان صادر شده و برای لباس‌های کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشهد یکی از چهار قطب جوراب بافی در کشور است، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی مشهد می‌شود با تولیدجوراب های با کیفیت این محصول را به سایر کشور‌ها صادر کرد. ترکیه در حال حاضر یکی از کشور‌های بسیار پیشرو در این زمینه است.

 

بازدید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از کارخانه نخ کش حریر مشهد